Banner-baigiang-1090_logo1
Banner-baigiang-1090_logo2

Tìm kiếm theo tiêu đề

Tìm kiếm Google

Quảng cáo

Hướng dẫn sử dụng thư viện

Hỗ trợ kĩ thuật

Liên hệ quảng cáo

  • (024) 66 745 632
  • 036 286 0000
  • contact@bachkim.vn

Unit 6. Competitions

Wait
  • Begin_button
  • Prev_button
  • Play_button
  • Stop_button
  • Next_button
  • End_button
  • 0 / 0
  • Loading_status
Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
Nhấn vào đây để tải về
Báo tài liệu có sai sót
Nhắn tin cho tác giả
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Đinh Bùi Tử Vy
Ngày gửi: 02h:42' 17-10-2011
Dung lượng: 9.1 MB
Số lượt tải: 2109
Số lượt thích: 0 người
Welcome to our class
Mini game:
Look at these pictures and tell the names of the game shows on television
1
5
3
2
4
GROUP A
GROUP B
VIETNAM IDOL
ROAD TO MOUNT OLYMPIA
SAO MAI SINGING CONTEST
VIETNAM NEXT TOP MODEL
WHO IS THE MILLIONAIRE?
UNIT 6: COMPETITIONS
A- Reading
Vocabulary:
/kɔmpi`tiʃn/
- competition (n)
= contest:
cuộc thi
- annual (adj)
/`ænjuəl/
= every year:
hàng năm
- stimulate (v)
/`stimjuleit/
khuyến khích, động viên
- spirit (n)
/`spirit/
tinh thần
- sponsor (n)
nhà tài trợ
- judge (n)
giám khảo, trọng tài
- award (v)
tặng, thưởng
/`spɔnsə/
/`ʤʌʤ/
/ə`wɔ:d/
- representative (n)
/,repri`zentətiv/
đại diện, đại biểu
My mother awarded me a gift when I got 10 marks to stimulate my spirit of learning.
LG is the sponsor of Quiz: “Road to Mount Olympia
They are the judges of Vietnam Idol
She is the representative of all students in Quang Trung High School to express in the 1st day of this school year
UNIT 6: COMPETITIONS
Last Saturday the representatives of three classes of my school took part in the annual final English Competition organized by our English teachers. Its aim was to stimulate the spirit of learning English among students. The competition was sponsored by the Student’s Parents Society. Mrs. Lien, our English teacher, explained the competition’s rules to the students.
“…To participate in the contest, you have to work in groups of three. Each group must complete five activities in all. On completion of each activity, you will have to answer the questions on the worksheets within two minutes. The judges will observe and score your performance. The maximum score for each activity is 15 points. At the end of the competition, the judges will announce the total score of each group. The group that gets the highest score will be the winner. The winner will be awarded a set of CDs for studying English and an Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Now, let’s start our competition.”
Task 1: Match the words or phrases on the left with their definitions on the right.
1. representative
2. annual
3. stimulate
4. in all
5. spirit
a. happening or done once every year
b. enthusiasm and energy
c. altogether or as a total
d. a person chosen or appointed on behalf of another person or a group
e. encourage or make something more active
Who gets more candies?
A: A set of CDs for studying English.
C: A scholarship.

B:A set of CDs for studying English and an Oxford Advanced Learner’s Dictionary.
D: An Oxford Advanced Learner’s Dictionary.
6
5
4
3
2
1
13
10
6
2
What would be awarded to the winner?
15
20
A: To get awards
C: To sponsor the poor students.
B: To stimulate the spirit of learning English among students.
D: To improve English grammar.
6
5
4
3
2
1
13
10
6
2
What was the aim of the competition?
15
20
A: 10
C: 20

B: 15
D: 25
6
5
4
3
2
1
13
10
6
2
What is the maximum score for each activity?
15
20
A: English teachers.
C: English speaking club.

B: The head-master.
D: The Student’s Parents Society.
6
5
4
3
2
1
13
10
6
2
Who sponsored the competition?
15
20
A: 1
C: 3

B: 2
D: 4
6
5
4
3
2
1
13
10
6
2
How many students are there in each group?
15
20
A:The representatives of three classes of the school.
C:English teachers.
B: The good students of three classes
D:Students from many schools.
6
5
4
3
2
1
13
10
6
2
Who took part in the annual final English Competition last Saturday?
15
20
Learn new words by heart
Prepare new lesson
HOMEWORK:
Congratulate Group A
Congratulate Group B
Avatar

Bài này được soạn theo chương trình mới- reading tăng lên 2 tiết, nghĩa là tiết 1 chỉ học paragraph 1+2 và làm pài tập liên quan đến 2 paragraph này.

Lưu ý: hyberlink ở game đầu tiên là các ngôi sao, khi chọn vào các ngôi sao và ra hình ảnh của game show muốn qay trở về bảng game ban đầu nhấn vào cô pé áo sọc đen. hai ô dưới chú ếch và chú bò có thể đánh điểm trực tiếp của hai đội. khi kết thúc trò chơi, muốn chúc mừng đội a thắng nhấn vào hình con ếch, chuk mừng đội b thắng nhấn vào hình con bò. muốn về slide tiếp theo giới thiệu pài nhấn vào hình nốt nhạc.

 khi dạy các từ spirit, judge, sponsor, representative muốn ra hình ảnh để dạy từ nhấn vào trực tiếp các từ đó, để qay lại trang từ vựng đang học dở nhấn vào hình trong trang đó. vd như khi dạy từ judge nhấn vào từ judge, xuất hiện hyberlink, muốn qay về trang từ vựng nhấn vào hình ba vị giám khảo.

 

 

No_avatar

troi oi the thi tham khao lam sao duoc may toi co hien thi dc file dau

 

Avatar
ủa sao ko hiển thị được ạh?tôi thử down về vẫn chạy bìh thường mà
No_avatarf

Bài thiết kế rất hay! xin cảm ơn!

 
Gửi ý kiến

↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng RAR và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓